diumenge, 22 de gener del 2006

INTENT AL PIC D'AZTAZÚ

Em passa un mail en JJ i em diu que m'ha emperaulat una sortida amb dos cracks. Jo content em començo a preparar. Marxarem al vespre direcció Aragó, per travessar la frontera i fer el Pic Lezat. Em fa molta il.lusió aquesta sortida amb en Ramon i en Fer. D'ells en puc apendre molt i em porten a llocs que sol no hi aniria. Arribem a Ainsa a l'hora de sopar i ens entaulem a la "fonda". Això ja és un altre nivell. Menjant menjant se'ns fan les 10... i això és un error que ens passa factura. El túnel de Bielsa el tanquen a les 10 del vespre. Tot i això provem de passar-lo. Pel costat espanyol no hi ha porta. Travessem el túnel però a la boca nord han passat el la porta corredera de ferro. És inmensa, la provem de moure i no es mou. Bé, toca recular i canviar d'objectiu, doncs no ens podrem acostar per dormir a peu de muntanya. Pensem zona i veien que som a tocar de la vall de Pineta decidim anar cap allà.
Dormir a peu de cotxe. No és una furgo això vol dir que toca bivac gèlid!!!. Ens llevem dora, posem els frontals i amunt. La intenció és difusa, potser l'Aztazú, potser si fa bo el Mont Perdut o potser el que podem. Fa temps que cap dels tres recorre aquesta vall. Jo no recordo massa el camí d'accés a la part superior. Anem provant i remuntem per pendents fins a diferents peus de corredor que ens resulten impracticables. Renunciem a accedir al llac de tucarroya i ens quedem fent baixades per aquestes parets. Verdaderament no és el millor lloc per practicar esquí, però quan la pendent es suavitza hi ha unes bones pales. La neu s'ha estovat, és cara sud i es deixa fer molt bé. Tot i això el meu cansament em complica molt les baixades. M'hi haig d'esforçar fort, mentre en Ramon i en Fer fan i desfan a plaer. Sort que no riuen massa!!!


Ramon, Fer i Samuel