dissabte, 25 de febrer del 2006

FONTLLETERA, TRES PICS I BALANDRAU





Finalment avui serà el dia! Surto de casa sabent que ha nevat fins ben avall, fins ben avall i amb ganes. Agafo el cotxe i enfilo sol cap a Tregurà. Deixo el cotxe el pàrquing, poso pells i marxo com si anés a apagar foc!!! Aprofito una traça oberta i així vaig guanyant altura fins la creu de fusta. Aquí enllaço amb el camí, seguint traça. Davant meu a força distància reconec dos esquiadors. Vinga doncs, mirarem d'atrapar-los així la sortida no serà tan solitària. Just quan arribo al trencant per anar al Balandrau, em trobo un parell d'excursionistes. Fins molt més endavant no sabré que són el mossèn de Roda i en Dani Rifà. Continuo bufant per atrapar els dos esquiadors. Ells ja enfilen la carena del Fontlletera pel tancat elèctric. Aquí apreto fort i abans que marxin del Fontlletera el atrapo.

Començo a xerrar amb ells i em diuen que van al Balandrau. Els demano si els fa res que els segueixi. Traiem pells, baixem el Fontlletera fins el coll per remuntar tot seguit amb pells fins el tres pics. Aquí sense treure pells baixem al coll i tornem a remuntar fins dalt el Balandrau. Continuem xerrant i em diuen que també són de la plana, en Pep de Roda com jo i el seu company de torelló. Quina casualitat dos de Roda al Balandrau sense haver-s'ho dit. Em diuen però que més avall els dos excursionistes que m'he trobat també són de Roda, en Dani i el Mossèn, que ves per on en Dani és fill de cosí meu (llavors no el coneixia).

Baixem tots tres junts amb molt bona neu i a l'alçada del camí veig dos personatge més. Els veig de lluny, però el seu caminar, el seu ritme, em són familiars...

L'endemà em trobo en Francesc i em diu que ahir eren al Balandrau amb l'Edu, ves per on ja he lligat caps. Sis rodencs en quatre cotxes diferents a la mateix muntanya!!!

Samuel