diumenge, 12 de març del 2006

INTENT PUIG DÒRRIA

Se m'ha ficat al cap fer el Puig Dòrria des de la Collada de Toses. És una carena esquiable, sense complicacions. La única complicació és que és llarga, molt llarga... Surto sol ja pensant que sera difícil que ho aconsegueixo. M'he compromès arribar a l'hora de dinar i això ja em limita les possibilitat. Surto obrint traça, traça fonda del mateix hotel. Remunto el primer tram i continuo a mesura que s'aplana. El dia és ben serè, però s'ha girat un vent que no porta res de bo. Quan sóc a la meitat, gairebé em tira a terra. Penso que és un bon moment per parar i esmorzar una mica sota un arbre. Passa l'estona i en comptes d'amaïnar el vent cada cop apreta més. M'afanyo perquè penso que prouta feina tindré a tornar. Un cop arribat altre cop a la carena em sap greu marxar sense tastar la neu pols que havia trobat al principi. Així que començo a baixar direcció nord.  Em vaig animant i descobreixo una baixada possible: "LA RUTA DE LA ELECTRICITAT". Busco i traço per sota els pals unes bones "S". La neu és fonda fonda, però jo avall avall. Sóc jove, no penso que hauré de tornar a pujar. Mica en mica m'he anat embolicant. Així que poso pells i cap amunt. Cap amunt? Quina feinada obrir traça amb 40 cm de neu pols, per una pendent considerable si les "Z" de pujada només poden tenir l'amplada del tallafocs que hi ha sota la línia!!!

Em sembla que sol no ho tornaré a fer.

Samuel