dissabte, 19 de gener del 2008

PUIG DE MORTIERS I PIC DE TERRERS

Fa uns dies ja vam provar de fer alguna cosa per la Vall de Galba, però el temps no ens va deixar. Avui sortim de l'estació d'esquí de Formigueres ben dora al matí. Hi ha la boira, però tenim la intuició que cap amunt fara sol. Sortim doncs del pàrquing per la dreta i ens dirigim pel camí que condueix al fons de la vall, fent la primera baixada del dia!!! Posem pells i comencem a foquejar. Passem pel primer refugi i al cap d'una estona arribem al segon, ja amb el sol que ens comença a saludar.

Malgrat que som a Gener i ha fet fred, dos dies endarrera va ploure a cotes altes. Trobem marcades les regateres de la pluja que han erosionat la neu dura i el gel. No és molt còmode foquejar aquestes dunes, com tampoc ho és baixar, però com a mínim el perill d'allaus s'ha estabilitzat. Sortim de la vall inferior pel torrent i remuntem la resta pel vessant esquerra. Arribem al pla i ens dirigim de dret al primer cim. Arribem dalt amb una neu dura, gairebé vidre que ens obliga a calçar grampons. Magnifiques vistes de la Vall d'Orlú amb la dent clarament visible per damunt de la boira.

Tornem a calçar esquís i anem cap al segon cim. Allà traiem pells i comenem el descens per la vessant sud-est. La neu es prou bona, pero algun tram crosta ens juga una mala passada. Disfrutem, baixem el torrent i arribem a l'alçada dels refugis. Sense pells continuem fins a trobar el camí que puja a Formigueres. Allà tornem a posar pells i arribem al cotxe, després d'una ruta llarga, més de 20 km, amb una tranquilitat envejable.