dissabte, 15 de novembre del 2008

PIC DEL BALANDRAU

Segon dia de la temporada i ens decidim a fer el Balandrau per Tregurà. Sortim amb en Dani i en Pep de Tregurà amb l'esperança de no trobar la neu molt amunt. Tot i això remuntem un bon tros de la pista. Ens calcem els esquís una mica abans del turó del qual no recordo el nom. Foquejem amunt direcció el Balandrau. Comencem pel vessant esquerra del torrent, resseguint la carena. El vent però ja ha fet de les seves i tot és una inmensa placa de vidre. Optem per baixar una mica i anar a buscar el torrent on el vent haurà fet menys mal. Seguim pujant, arribem el coll i trenquem a l'esquerra. Aquí tornem a trobar gel pur. Descalcem esquís remuntem amunt amb grampons. En Dani no porta grampons i té un bon ensurt. Patina i baixa un tros i al final es para. Tornem a pujar tots tres, ara amb en Dani al mig. Piquem fort per fer una mica de petjada, però està molt dur. Fem cim amb bones vistes, cel serè. Traiem pells i avall. El primer tram és esquí sobre gel, amb molt de compte per no caure. Decantem de seguida cap al torrent on trobem bona neu. Disfrutem com mai per aquestes dates fins arribar a la pista. Allà pas de patinador fins que la falta de neu ens obliga a carregar-los a l'esquena fins el cotxe.