dimecres, 24 de desembre del 2008

PIC DE THOUMASSET

Em truca l'Edu petit machine per anar a fer esquí...està ansiós!! Fa dies que em pica la curiositat, hi ha un pic al nord d'Andorra, ja dins de França que tinc ganes d'anar a fer, el Pic de Thoumasset. Condueixo jo, però no m'he mirat ni el mapa. Resultat, amb l'Edu de copilot, ens posem a foquejar vora les 12 del migdia. Abans d'encertar la vall les hem provat totes, la Vall d'Incles, la Vall de Ransol, la de Canillo, la d'Arcalís, finalment l'encertem i anem a parar a la Vall de Sorteny!!! Sortim amb molta neu, foquejant ja per la pista asfaltada. Anem remuntant fins a l'alçada del refugi que està colgat de neu. Continuem amunt fins a buscar el port fronterer. Des d'aquí dalt ja veiem el pic de Thoumasset i l'estany blau. Les vistes són magnifiques, el pic és brutal, amb el llac gelat...


Traiem pells i fem una baixada, ens passem de frenada i quedem per sota el llac. Tornem a posar pells i pugem direcció al llac. El travessem pel mig, ben glaçat i ens encarem al tub de pujada. Vora el llac hi ha les restes d'una cornisa que va caure la setmana passada. Remuntem amb pells i esquís ben bé fins a l'avantcim. Després traiem i posem grampons, doncs els últims metres és pedra i gel. Arribem al cim, tirem 4 fotos i gaudim de les vistes...fua...tela...per molts anys pugui anar pujant cims com aquest!. Baixada frenètica pel tub fins el llac, travessem el llac, tornem a posar pells, remuntem fins el coll fronterer i altre cop pells fora i avall fins el cotxe. Aquí la neu ja ha transformat una mica, però tot i el bon temps som desembre i el sol no té prou hores per escalfar!!!



Edu i Samuel