dissabte, 26 de juny del 2010

PIC DE COLELLS, PIC DE MONTMALÚS I PIC D'ENGAÏT

25 i 26 de Juny,

Fa temps que un conegut em parlava que si la vall de la Llosa, que si la cabana de l'esparver, que si la Muga...Així que tot i conèixer la zona des dels cims propers del Tossal Bovinar i Coma Estremera, Tossa plana, Puigpedrós, Montmalús, Serra Seca i Pic Negre d'Envalira no m'havia ficat mai fins el fons de la vall. Sortim del poble de Viliella fins al final de la pista a Can Jan. Deixem el cotxe i carreguem les motxilles. La intenció és dormir al refugi de Montmalús pujant per la vall de la Llosa, per l'endemà pujar aquest cim, baixar direcció Grau Roig, enllaçar amb el GR que puja cap a la portella Joan Antoni, baixar direcció a la portella blanca d'Andorra i abans d'arribar-hi tornar a ficar-nos altre cop a la Vall de la Llosa per recórrer-la des del capdamunt de la capçalera.

Després de caminar una bona estona arribem a la cabana dels esparvers, apte per passar-hi la nit, tot i que molta gent es confon i es pensa que la primera barraca aterrada que hi ha als plans és la cabana. En realitat la cabana està més amunt i permet còmodament l'estança d'almenys 5 persones. Una mica més enllà hi ha una altra cabanya mig en ruïna que permetria passar la nit a un parell de persones més. Nosaltres caminem seguint el GR-11, per pujar a la dreta, a la vertical de l'aresta de la Muga, direcció a l'estany de Montmalús. Hi arribem amb la tarda que ens cau al damunt, així com quatre gotes que no ens arriben a mullar. Allà coincidim amb tres pescadors francesos, dolguts per la derrota francesa al Mundial de Sud Àfrica...

L'endemà ens llevem amb ganes de caminar. Bé alguns encara no ho saben el que ens tocarà caminar avui. Coincidim també a última amb un grup de Barcelona que estan preparant colonies per la canalla. Xerrant xerrant que petit que és el món tenen coneguts a Roda!!! Volien fer una ruta més llarga, però els núvols amenacen tormenta i decideixen fer el mateix que nosaltres. Tot i això no els atrapem fins a la portella. Abans però hem fet el cim del Montmalús. Jo he aprofitat un moment per arribar-me fins al cim del Pic de Colells. A part de fer el cim volia veure si aquesta carena podria enllaçar fins el Serra Seca i d'allà a la portella sense baixar a Grau Roig. De totes maneres no ho he pogut veure, havia d'anar massa lluny. Baixem doncs cap a Grau Roig, després remuntem fins la portella. Allà aprofito uns moments de confusió per fer el Pic d'Engaït. Unes plaques de neu ens impedeixen baixar directament i mentre tots plegats investiguem per on baixar, jo pujo fins dalt del cim per veure millor el panorama. Al final baixem pel dret uns per una canal i els altres per una altre i ens retrobem amb els barcelonins a l'esplanada. D'aquí baixem per la vall de la Llosa fins la cabana dels esparvers. Els núvols ja ens apreten...Aquí comença a ploure, dinem i esperem dins la barraca amb quatre joves més que el temporal amaïni.

Com que no ens hi podem pas quedar a viure (per mala sort) quan afluixa la pluja motxilles a l'esquena i avall campi qui pugui!!! Alguns llamps i trons i molta aigua fins el cotxe...Però tots hem disfrutat, oi?