diumenge, 24 d’octubre del 2010

PIC DE FONLLETERA




Sortim a 2 quarts de 9, no massa dora, direcció Ripoll. Havíem pensat anar al Puigsacalm, però hi ha molta boira així que tirem amunt direcció Camprodon a veure si trobem el sol. Pugem per la pista de Tregurà fins al rètol per pujar al Balandrau. Aquí el sol ja treu el cap. No és un dia radiant però si que podem veure el cel blau!!! Comencem a pujar per la pista que han obert (jo no li tenia present, almenys tan ample i ben cuidada). Passem pel costat de les dues basses i veiem un petit ramat d'isards que s'esmuny muntanya avall. Abans també hem vist una salamandra!!!

Avui anem tots plegats, la mare, el pare, la germana i en Joan, la Gemma i jo mateix. El meu pare no s'amoïna gaire i amb qualsevol cosa de calçat i de vestit, ell cap amunt. La meva mare que bufa més va pujant xino-xano. Sortim d'uns 2000 m. Els pares arriben fins al coll i allà es queden esperant-nos que pugem i baixem del Fontlletera. De mentres el pare trenca el son allà estirat i la meva mare va d'un cantó a l'altre fent el xafarder. Nosaltres enfilem amunt, escapant-nos de la boira fins arribar al cim, on no trobem ningú. Tothom ha optat pel Balandrau, situat a l'oest del coll. Ens fem quatre fotos, contemplem el paisatge, neu als cims del Bastiments i del Canigó, però també del Puigmal i del Noucreus... Ens espavilem a baixar perquè al coll potser es glacen de fred. Baixem fins al coll, on el meu pare ja ha acabat la becaïna. D'aquí fins el cotxe és una passejada. Han obert a més camí fins el coll suposo que per pujar l'estació meteorològica, calia?

Al final surt una bonica matinal, ja que a les 3 tots som a casa a dinar!!!





Mare, Pare, Joan i Montse, Gemma i Samuel
Fotos Joan Pou