diumenge, 3 d’octubre del 2010

PUJOLAR DE ROCA GROSSA I TORRETA DE CADÍ

Sortim del Coll de Jovell (1890) amb la intenció de fer el Vulturó o Pic de la Canal Baridana. No hem marxat gaire dora de casa i tot que no és lluny de quilòmetres, un cop som a Josa del Cadí hem d'agafar la pista que porta al coll. No està pas en mal estat, però anem a poc a poc. Fet i fet ens posem a caminar a dos quarts d'onze. Comencem seguint el GR que s'enfila fort direcció nord. El camí no és gaire marcat, més aviat sembla que li hagin lligat un pinzell al peu d'un isard i aquest hagi pintat el recorregut, ara a la dreta, ara a l'esquerra. Mica en mica es va encimbellant (encigalant) i acabem gairebé de quatre grapes. Sortim a un petit replà, a uns 2300 (a cop d'ull). Des d'aquí ens queda seguir recte fins al rètol de les Tres Canaletes. Mirem el rètol i veiem desil.lusionats, que el Pic de la Canal Baridana és a 3,7 km. No portem dinar ja que pensàvem menjar de restaurant i mirant l'hora veiem que com a molt arribaríem a les 4 tocades. Renunciem i canviem d'objectiu. Ens acostem una mica direcció al Pic fins al Pujolar de Roca Grossa des d'on contemplem les imponents cares nord del cadí. Després girem, i seguim carena direcció oest fins arribar al pic de la Torreta del Cadí, on el vèrtex geodèstic apart de la bandera té el llibre de visites curiosament protegit. Fem dues fotos i cap avall ja que el dia és molt ventós!!!

La baixada és directe, així que a les dues tocades ens plantem al coll de Jovell. Baixem amb cotxe la pista direcció a Josa del Cadí i a les tres ja estem entaulats!

Quins canalons amb salsa de ceps més bons!