diumenge, 2 de gener del 2011

PEDRA DELS TRES BISBATS, PLA DE LES PASTERES I PUIG ESTELA

Aprofitant que el Pirineu no és que estigui massa nevat, canviem els esquís per les xiruques i ens acostem a fer uns cims propers de casa que amaguen racons molt bonics. Aquesta ruta, que ja he fet amb esquís, és una petita joia!!!. Deixem al cotxe a la pista que puja al Refugi Montserrat, poc després que deixi d'estar pavimentada. D'aquí pugem per la pista per ficar-nos ràpidament al torrent que ja no deixem fins a la portella. Podem contemplar els vistes de tot el Pirineu, des del Pedraforca, passant pel Cadí, el Puillançada i la Tossa d'Alp, Puig Dòrria i Puigmal, Torreneules, Balandrau, Pastuira, Roc Colom i Costabona i fins al Canigó. Pugem cap a la Pedra dels Tres Bisbats, que per confusió pensava que era el Coma d'Olla que està just a l'altre costat del Puig Estela. Arribem dalt i just quan baixem direcció al Senyal dels Àngels o Puig del Pla de les Pasteres, un grup de cinc o sis isards s'escapen davant nostre. Ens afanyem però ja no els veiem més.

Però en Francesc ha vist un refugi de la guerra-post guerra i decidim esmorzar. En acabat continuem fins al cim, on hi arribem i contemplem el mar de núvols que hi ha avui. Per últim ja només ens queda anar al Puig Estela on hem pensat dinar. En arribar a dalt comencen a aixecar-se les boires i els núvols i dinem amb més fred que calor.

Per no tornar pel mateix camí, baixem cap a la carena que va paral.lela al Torrent i a l'alçada dels cotxes intentem baixar pel dret. Però primer els boixos i després arbres més espessos fa que ens haugem de decantar altra cop cap al nord i cap al torrent. Un quart de cinc i al cotxe, bona sortida!!!