diumenge, 22 de maig del 2011

CIRC DE CONCRÒS


S'acaba la neu...i comencen les caminades d'estiu. Els meus pares ja frisen perquè sortim un dia i aquest diumenge, després que la opció del Vignemale amb esquís quedés aparcada, sembla l'adequat. El dissabte ja vaig aprofitar per córrer i cansar-me una bona estona amb en Joel, fer el xafarder per les coves de la Masallera i visitar la cabra de l'agulla de la Tuta, així que per diumenge ja estic satisfet!!!

Enfilem la carretera d'Espinavell i deixem el cotxe poc més amunt, just a la corba on desemboquen dos rierols. Pujarem per aquí, tot i que el dia no pinta gaire bé. Són les 9 del matí i ja amença tormenta. Decidim que ja esmorzarem més amunt, així almenys en cas de pluja haurem caminat una mica. El meu pare té molt clar que no plourà, jo no tant...així que quan decidim esmorzar després de mitja hora pujant amunt, ja em sembla bé perquè així veig com evoluciona el dia...Acabem i cau alguna cota, potser tres o quatre, menys d'una per persona. Mirem el cel, no gaire convençuts i tirem amunt, almenys fins els plans de concròs.

A mesura que anem pujant, guanyem perspectiva i el dia es va arreglant. Cada cop sembla que farà més bon dia i el cel blau ja ocupa una bona part de l'espai damunt els nostres caps. Fa sol, així que seguint el rierol anem en direcció a la font de Concròs i als estanyols. El meu pare va ràpid, està ansiós de veure els estanys plens. Jo ja aviso, que tot sovint no hi ha aigua, tot i que amb la Gemma algun cop els hem vist plens des de dalt el Roc Colom. Veiem alguns isards i enfilem els últims metres. Arribo dalt i...tot sec. Ja els aviso que res...que estan buits. Sembla que el meu pare no s'ho cregui, però si no queda ni rastre d'aigua. S'intueix l'espai que ocupen quan són plens, però són buits. Mengem una mica i cap avall. Avui menjarem de restaurant a Setcases i nosaltres som del torn de la una, els primers!!! En total hem fet uns 8 km i uns 700 de desnivell en poc més de tres hores, pujar i baixar, podem estar tots ben satisfets!!!

Sortim a les tres, amb el temps just per arribar al cotxe abans que comencin a caure galledes d'aigua del cel!!!

Pare i Mare, Montse i Joan, Gemma i Samuel