diumenge, 28 d’octubre del 2012

MATAGALLS LA NUIT PER COLLFORMIC


Potser el món al revés, però a mi no em cansa l'activitat sinó la inactivitat...i ara entre les pluges dels últims caps de setmana i el vent d'aquest ja em veia a venir una setmana més amb les bambes netes... Som diumenge i encara que a última hora, aprofito per anar a pujar el Matagalls per Collformic sabent que se m'hi farà fosc. De fet faig la meva particular cuita al sol però per arribar al pàrquing de sortida, doncs almenys no volia sortir de fosc. A més avui han canviat l'hora, així que encara que surto a tres quarts de sis, el sol ja s'està ponent. Començo a pujar una mica massa emocionat, pensant que potser encara veuré algun raig de sol desde dalt...Ingenu...No he fet ni 10 minuts que el sol ja s'ha post...Alterno trotar i caminar, segons les parts. La pujada per aquí són tres rampes i dos replans, així que puc córrer una mica la primera rampa i els dos replans, però les altres dues rampes ja se'm fan massa costerudes. Fa fred i bufa un vent de mil dimonis. Em pregunto si a ningú se l'ha emportat mai al vent, doncs si mai ha succeït deu ser un dia com avui (o un dia com el que amb en Russi vam provar de pujar al coll de la marrana i una mica més i acabem fent parapent amb els esquís...).

Arribo a dalt amb una mica menys de 45 minuts, aprofito per tirar un parell de fotos amb la lluna de fons. Quina tranquil.litat, és diumenge i sóc sol dalt del Matagalls!!! Pujant m'he trobat algunes clapes de glaç, que he memoritzat per quan baixi corrent de fosc, no es tracta d'aterrissar a la primera, que avui vaig sol...Contemplo els pobles i ciutats ja il.luminats, és ben fosc, però no negre nit doncs hi ha lluna plena. Aquí dalt, resguardat de la creu encara s'hi pot estar, malgrat que segurament estigui sota zero. Em poso el frontal i cap avall!!! No m'entretinc gaire i mira que sóc de xerrar amb tothom...però no em creuo amb ningú, llàstima! Als replans el vent bufa fort, però es baixa ràpid i arribo al cotxe al cap de 20 minuts. Ja no queda cap cotxe (bé tampoc n'hi havia gaires quan he arribat). Miro l'hora: les set menys deu, miro la temperatura: tres graus positius.

Hora de marxar.

Samuel