diumenge, 21 d’abril del 2013

PUIGPEDRÓS PER GUILS-FONTANERA

Després de la ventada de dissabte, dubtem si fer o no la Núria-3 colls que teniem pensada...Arribem a Ribes pel primer cremallera, però a última hora canviem d'opinió i marxem cap a Puigcerdà. Pinta fred i no ens acaba de convèncer la idea d'estar tot el dia per cares nord...ni tampoc trobar massa gel. Vista la piulada a http://www.neuipedals.blogspot.com.es/ les condicions van ser prou bones. Nosaltres aparquem finalment a Guils-Fontanera i ens disposem a enfilar-nos a tots els "pilots de rocs" que hi ha damunt d'aquesta carena. Sortim amb esquís als peus pràticament des del cotxe seguint les pistes (no hi ha ningú ja) i anem fins al petit llac sota el Roc de l'Àliga. Ens enfilem dalt i després anem fins al Pic de la Tosa, mirador del coll de puymorent. Aquest pla inmens no està sobrat de neu i traiem i posem esquís unes quantes vegades. Després anem  cap al Puig Farinós, després cap al Pedró de la Tosa, després cap al P... ai no, aquest pilot de rocs no és pas cap cim segons els mapes!!! Entre tants rocs trobem dues perdius blanques. Ben confiades que no les veiem, van passejant tranquil.lament, fins que al final després de provar de fer algunes fotos, s'adonen que el "paparazzi" està fent de les seves i arrenquen el vol! El resultat final és penós, doncs vista les fotos és més fàcil un "busca a wally"...

Un cop a l'últim cim, dinem i mirem el Puigpedrós. Aquesta vall planera que puja després de la coma de malforat és la que té més neu...no haurem fet tants km per no esquiar, així que amb la panxa plena, amunt cap al Puigpedrós. Feia ben bé set o vuit anys que no hi pujava. No ha canviat de lloc i continua tan pla com sempre. Fem un parell de fotos, traiem pells i avall!!!

Tot baixant fem l'últim pilot de rocs que quedava sobre aquest ampli pla, el Roc Colom i d'allà per la carena nevada baixem esquiant per neu primavera, en Russi per una pala més dreta i jo pel coll, d'aquí per neu continua pel costat del torrent fins la pista d'esquí de fons. Ara només queda la tornada, remant i lliscant segons el tram inclús si és necessari per sobre l'herba i el fang!! En total +1100, 20 km i set hores inclòs parades. Bona zona per l'any vinent quan el risc d'allaus sigui elevat!

El que hem vist és que del coll de puymorent cap a occident queda moltíssima neu i en canvi a la zona del Carlit, Puigmal, Canigó, més que clapejat està "esclarissat" pel vent i la fusió d'aquesta última setmana tant calorosa. Aquest any, ara sí, la Núria 3 colls se'ns ha escapat!!! Queda però a la llista!