diumenge, 15 de març del 2015

CIM DE L'ORTIGAR

Aquest cap de setmana s'ha vist nevar a la plana...tampoc seria extrany sinó fós perquè la temperatura va pujant i el que altres anys hauria estat neu, ara és pluja. De fet una de les nevades més abundants va ser pel març...amb mig metre!!! Per ara les coses han canviat, però almenys a les muntanyes encara en cau de neu pel març...així que tot i que sabem que no tindrem bon dia, pugem a Núria a veure com està de neu i si amb una mica de sort trobem alguna pala amb neu pols...Ahir al vespre em vaig mirar el llibre d'esquí de muntanya de les publicacions de l'Abadia de Montserrat...molts itineraris al pirineu oriental tot i que a vegades ja ens sembla esgotat i aborrit. Des de Núria tant la Coma de l'Ortigar com la de Gombreny són dues possibilitats per pujar al Ras de l'Ortigar i al Turó. De fet aquest cim no l'havia fet mai tot i haver-hi passat pel costat. Me'l guardava per fer amb esquís...de fet m'hauria agradat combinar-lo amb una baixada pel torrent de Fontalba, com la que vaig fer l'any passat. Però de moment, tot i insistir-hi un dia per Fontalba i avui per Núria, no trobem el dia.

Avui sortim per la Coma de l'embut per just després girar direcció sud i enfilar-nos de dret al Ras de l'Ortigar, des d'on si que veiem bé les dues comes (avui amb poca neu per pujar). El dia és lleig, però tot i el fred fa poc vent i la neu està perfecte. Un cop al primer cim, anem fent carena per la cara sud i arribem finalment al Turó de l'Ortigar o Cim de l'Ortigar. No farem el Puigmal, si hagués fet més bon dia potser ens hi hauríem enfilat, però avui veniem per l'Ortigar, que bé es mereix una sortida individual. Baixem fins al coll i allà mengem una mica fins esperar la "finestra" de sol per baixar veient el relleu.

Diuen que la paciència és la mare de la ciència (jo hi afegiria la tossuderia i la repetició) i finalment ens apareix una finestra que ens obliga a llençar l'entrepà dins la motxilla de qualsevol manera i aprofitar aquesta bona baixada amb bona llum. Estem de sort i trobem una neu pols freda i seca de cine!!! De passada veiem els últims participants a la cursa de raquetes. No parem pas fins tornar a ser a Núria, doncs s'havia d'aprofitar l'ullada de sol. Un cop allà acabem d'esmorzar, saludem a la Núria que està amb els de la federació, fem visita al santuari i agafem el cremallera de les 13:20 per ser a casa a dinar. Bona matinal. A l'Ortigar però espero tornar-hi, fent circular baixant pel torrent de Fontalba i tornant pel camí cap a Núria.

Xevi, Gemma i Samuel

Anònim ha dit...

Molt bona neuu!!
Molt bona companyia!
Ah, i molts cursets i campamentos!

Bon inici setmana :)

Xevi

Samuel ha dit...

"campamentos"

jeje, alguna hora m'apuntaré a un d'aquests cursets un dia per setmana!!!