diumenge, 5 de juliol del 2015

PIC DE LA DONA, PUIG D'OMBRIAGA I BACIVERS

Des de fa unes quantes setmanes el que queda del "locusteam" es va reunint en silenci...sense fer soroll i es comença a entrenar per recordar vells dies de glòria, que tot i que ja ha passat deu anys, també van ser "bells dies" els que en aquells anys vam disfrutar. Avui anem a "tiro segur"...ruta clàssica que comanda el capità Jordi pel sempre estimat, enyorat i a vegades menyspreat Pirineu oriental. Toc de queda, a casa a dinar...així que de cop el mapa de les possibles rutes s'encongeix un pam per cada costat.

Al final sortim del parquing, cadascú al seu ritme, direcció a la portella de Mentet, per després pujar el Pic de la Dona i per carena arribar al Puig d'Ombriaga. També volem anar a fer el Bacivers o Pic del Prat de Bacivers, però abans en passar per l'estanya de Morenç els més agoserats, dit d'una altra manera insensats i atrevits que traduït és Gordillo-Samuel, fan unes braçades a les gèlides aigues d'aquest llac petit i arraulit sota aquests gegants. No cal dir, com Déu ens va portar al món...i possiblement també com se'ns hi endurà.

Un cop "sanejats" comencem a pujar encesos fin dalt el cim on ens mengem el merescut entrepà. Fem petar una mica la xerrada i dubtem si anar també al Bastiments. El seny però s'imposa i decidim tirar cap al coll de la Geganta, carena, font de la perdiu i cap al cotxe.

Ja ha estat una bona ruta...els motors comencen a escalfar.