diumenge, 17 de gener del 2016

INTENT PIC DE COLL ROIG ORIENTAL

Des del Pic de l'Estanyol, primer pic de la temporada 2015-2016 ha plogut i nevat molt...bé aquest any ni una cosa ni l'altra, però si que hem estat força distrets i la nostra vida ha canviat!!! Ha nascut la Sira!!! Bé, no sé pas si aquest blog se'l mirava algú assiduament però suposo que ha notat la davallada d'informació...res d'esquí, res de pics...Tocarà adaptar-nos a la nova situació i tot plegat serà un gran repte. De moment el primer que m'he marcat és, ja que no sortiré tant a esquiar, intentar no repetir cap cim amb esquís i per tant que tot sigui "nou".

Vam començar temporada bé, amb el Pic de l'Estanyol sobre l'estació de Porte-puymorens, així que animat vaig pensar, perquè no anem a la vall del "percal"? Fa uns anys amb una colla d'atrevits, bé a ser Maso, Edu, Joel, Russi i Samuel, vam intentar des de la "quintapunyeta" el Percal Occidental. Als mapes el trobareu com a Coll Roig Occidental, al nord de Dorres. Aquella vegada no vam fer cim. A part que és una zona bastant d'esquí-rocs, és tot una mica llarg i de mal accés. Els punts de sortida són a cota aproximadament 1500-1600 i amb un primer tram allunyat de la neu i solei com el "sahara". Tot i això pels que no s'estimin els esquís, un cop superat aquest primer tram, tot i que sigui un mal any, a partir de cota 2000 sempre hi ha neu, poca o molta però n'hi ha. Aquella vegada no vam fer cim perquè se'ns va fer tard...i vam tornar amb uns quants records a les soles dels esquís, incloent una volada "cirque de solei" d'en Jow que ens va ensenyar com tractar aquest terreny mixt. Per això, mentalment, ja el vaig batejar com a "Percal occidental".

Avui per arrodonir la toponímia, hem marcat una abans i un després amb el "Percal oriental". Intentem l'aproximació per l'ermita de Sant Martí d'Envalls, sortint des d'Angoustrine. La pista ara té neu ara no, així que volem arribar fins l'ermita...fins que a una pujada el cotxe patina...cara amunt no s'enfila...però cara avall...ai cara avall...la neu és "pu..a" i m'envia cap dins el xargall del marge del camí de carro on hi ha 30-40 cm de neu. No cal explicar la "feinada" que ens porta treure "el japo" d'allà dins...incloent una roda pinxada. Canvi de plans, avui tornem amb taxi! A les tres hem d'haver acabat l'excursió! Sortim amb les manxes encesses per un pedregar que surt a l'esquerra del camí que porta a les Bulloses. La neu hi és, encara que justa. Seguim pujant amunt però amb un tall de temps...a la una hem de girar. Ens quedem sota les pales del cim! Grrr.

Quedaran pendents tant el Coll Roig Oriental com l'Occidental. Crec que hauré de buscar valents que m'hi vulguin acompanyar, tot tenint en compte com va el tema a la vall del "percal"...l'anunci vindria a ser:

"Es busca gent per sortida d'esquí de muntanya amb ganes d'aproximacions llargues plenes de rocs i amb poca neu, per després no trobar el paradís de pales de neu pols, sinó un infern llarg, pla i calorós, just de neu, amb taurons amagats i un cim llunyà. No s'assegura tornar amb les butxaques plenes, més aviat hi perdrem "quartos" o bé soles d'esquí, o bé ens esgarrinxarem el plomes als arbustos, o bé pinxarem la roda del cotxe i amb molta sort malgastarem el "vale" familiar de sortida hivernal".